Γιορτές / Μαντινάδες / ονειροπολώ / Lyrics - Στίχοι

Μαντινάδες!(1 νέα Post updated 10-2-’08)


Ε τι στο καλό Κρητικιά είμαι αν δεν postάρω και καμιά μαντιναδούλα!Ούτως ή άλλως είναι υπέροχες, γεμάτες με ηρωισμούς και ιπποτισμούς που πολύ θα ήλπιζα να ίσχυαν στην πραγματικότητα αλλά δυστυχώς δεν είναι δυνατό.

New***Από την ώρα που σ’αγάπησα

επόνεσε η καρδιά μου,

σάμε που τη ξεπάτωσα

και βρήκα την υγειά μου!!!

—————————

Χοχλιοπαιχνιδίσματα δεν θέλω

μπλιο μαζί σου

γιατί είδα αλλουνού χουχλιού

τα σάλια στο κορμί σου!!

———————

Ηθελα να μουνα δεντρό

ας ήμουν και κομμένο

μέρεσ Χριστουγεννιάτικες

στο σπίτι σου να μπαίνω

——————-

Σαν το κοπέλι έγραψα

στον Αϊ Βασίλη γράμμα

να φέρει έσένα ότι ποθείς

κι εγώ δε θέλω πράμα


———

Το νέο χρόνο εύχομαι

μόνο χαρές να ζήσεις

τόσες πολλές που να μπορείς

και σ άλλους να χαρίσεις


——————

Χίλια καλώς ορίσατε

φίλοι μου και δικοί μου

και αν είναι το σπίτι μου μικρό,

πάνω στην κεφαλή μου!

———————

Στην κεφαλή δεν βγαίνουμε

γ ιατί θα γκρεμιστούμε

μονό σας αγαπούσαμε

και ήρθαμε να σας δούμε!!

Αυτές τις μαντινάδες μου της είπε η μαμά μου!

———————

Είμαι αετός στον ουρανό

μα σα τη δω μπροστά μου,

της δίνω ανωτερότητα και

κλείνω τα φτερά μου!

————————————————————

Η μάνα της δεν μ’αγαπά

κι ο κύρης της μισεί με,

γιατρό γυρεύουν για γαμπρό

μα εγώ λυράρης είμαι!

———————————————————


Η μάνα της την βλαστημά

άντρα της μη με πάρει

για κείνη θέλει ένα γιατρό

κι όχι τροζό λυράρη!

—————————————————-

Μια φεγγαρόλουστη βραδυά

ωσάν κι αυτή απόψε

με έναν λυράρη τσι πανε

τα πάρε δώσε κόψε!

———————————————-

Όταν την έπλαθε ο Θιός

δεν είχε φέξει ακόμα

γι’αυτό έχουνε τα μάτια της

του ουρανού το χρώμα!

——————————-

Όταν την έπλαθε ο Θιός

δεν είχε φως να ανάψει

γι’αυτό έχουνε τα μάτια της

του φεγγαριού την λάμψη!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Και εννοείται περιμένω να μου δείξετε τι ξέρετε κι εσείς από κρητικές μαντινάδες!

Αυτές που έβαλα εδώ δεν είναι δικές μου, προς αποφυγή παρεξηγήσεων…

 

118 thoughts on “Μαντινάδες!(1 νέα Post updated 10-2-’08)

  1. na tan h apostash gyali, me mia na thn spasw, na rtheis konta mou twra esy to oneiro na piasw..
    na tan h apostash ayth dromos gia thn kardia sou, na ton badisw monomias na mpw sthn agkalia sou..

    Den einai krhtikh mantinada, oute klemmena stixakia. Einai dikh mou empneysh.. Just for knowing.. :)

  2. na tan h apostash gyali, me mia na thn spasw, na rtheis konta mou twra esy to oneiro na piasw..
    na tan h apostash ayth dromos gia thn kardia sou, na ton badisw monomias na mpw sthn agkalia sou..

    Den einai krhtikh mantinada, oute klemmena stixakia. Einai dikh mou empneysh.. Just for knowing.. :)

  3. χεχε.αν εχω πιει κουκλα μου 2 μπουκαλια κρασι και μισο ουισκι κουκλα μου, θα παω μπροστα στη λυρα ακομα και αν παιζεις εσυ τραγουδια του ρουβα…

  4. ψιλο καλος ειναι λαιβ.
    με τις μαντιναδες του δεν τα παω καλα.

    οπως ειπα εξ αρχης.
    παντως απο την ταμτα και το ρουβα που εχεις εδω τον προτιμω.χα

  5. Αυτό που το λέω στον πρόλογο είναι γενικά η άποψη μου για τις μαντινάδες!Καλά στις συγκεκριμένες δεν θα έλεγα ότι ισχύει ιδιαίτερα..

  6. Εμείς στην Κύπρο έχουμεν κάτι παρόμοιο με τις μαντινάδες, κάτι δίστοιχα που τα ονομάζουμεν “τσιαττιστά”.
    πχ

    Ο ποιητής εις την ψευκιάν,
    μοιάζουν τζι ο δικηγόρος.
    Με δκυό τους λόγια κάμνουσιν
    πως εν κουνούπιν τ’ όρος.

    (του Βασίλη Μιχαηλίδη)

  7. μαλλον ο εξυπνος τυπος maurochali ηθελε να αστειευτει με το ορθογραφικο σου λαθος.(ιπποτισμος οχι υπποτισμος.και καλα υπο κατι οπως λεει).ηταν αστειο αλλα δεν το επιασες.
    πιθανως θα πρεπει να εχεις την εξυπναδα ενος ”maurochali”
    για να πιανεις τετοια υψηλου επιπεδου αστεια.
    οποτε καλυτερα και που δεν το επιασες..

  8. Και μια ανωγειανή προσθήκη:

    Στα όνειρα βλέπω τσι χαρές που ξυπνητός στερούμαι,
    μα δεν μπορώ και μια ζωή για σένα να κοιμούμαι.

    (Του Χαιρέτη, αν δεν κάνω λάθος)

  9. Θα πω και εγώ μια μαντινάδα όπως τη θυμάμαι, κατά τη διάρκεια τη θητείας μου αναρτημένη στον τοίχο του γραφείου που έβγαιναν οι βάρδιες:

    “Καλοχαιρέτα τον πεζό σαν θα καβαλικεύσεις, για να σε χαιρετά κι αυτός σαν θα ξεπεζεύσεις”

    Δυστυχώς για αυτούς, λίγοι την εφάρμοζαν τελικά…

  10. eisai ena strogilo miden aksia metrimeni
    pou oso ki an polaplasiastei pada miden tha menei

    einai skliro ma tha to po oso ki an ti pikranei
    einai gineka mias vradias gi afto kai de mou kanei

    s’agapisa me prodoses ma de se katakrino
    se efxaristo pou m’emathes agapi pou na dino

  11. Τώρα χωρίς πλάκα, νομίζω πως θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σοβαρά τη (μερική) αυτονομία του νησιού μας, σαν απόρροια μιας αλλαγής της πολιτειακής δομής της χώρας, σε ομοσπονδία. Είναι εξοργιστικό να βλέπουμε μπάτσους από την Αθήνα να το παίζουν ράμπο με κουκούλες και να τρομοκρατούν παιδιά και γέρους. Είναι επίσης εξοργιστική η αδιαφορία του αθηνοκεντρικού κράτους για την ελληνική επαρχία γενικότερα, η οποία έχει βέβαια συμβάλλει στο να παρατηρούμε αυτά τα άθλια φαινόμενα, σε πολλές απομονωμένες και απαξιωμένες περιοχές της παρτίδας μας.
    Από την άλλη η Κρήτη θα μπορούσε να διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για την οικονομική της ανάπτυξη πολύ εύκολα, αν παρέμενε ένα -ακόμα και μικρό μέρος- από τους φόρους που παράγονται στο νησί (μόνο το φπα 20% από τις δαπάνες του κάθε τουρίστα κάθε χρόνο, είναι ένα τεράστιο ποσό). Αυτό είναι εφικτό σε μια ομοσπονδία, όπως είναι εφικτή και η νομοθετική κατοχύρωση των ιδιαίτερων πολιτιστικών μας εκδηλώσεων (όπως αυτό της οπλοχρησίας σε πανηγυρικές εκδηλώσεις).
    Κακά τα ψέμματα, έχουμε το δικαίωμα στην πρόοδο όπως και οι κάτοικοι της Αθήνας. Δηλαδή οι Γερμανοί, οι Ελβετοί και όλοι οι άλλοι ευρωπαϊκοί λαοί που έχουν ομοσπονδιακή δομή στη χώρα τους τι το μεμπτό έχουν; Αν μη τι άλλο, θα γούσταρα πολύ να βλέπω μια σημαία με την Κρήτη, δίπλα στην Ελληνική και τη σημαία της Ε.Ε.

  12. Μιας και ειμαστε σε blog…

    Γινε μωρο μου Internet να γίνω ιστοσελίδα,
    καθε που ανοίγεις το P.C να ΄μαι αρχικη σελιδα!
    :-)

    (οχι, δεν ειναι δικη μου)

  13. τι να την κανω μια καρδια,θα θελα να χω κι αλλην,να σ αγαπω και με τις δυο και λιγο να ναι παλι…χρονια πολλα,καλα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

  14. ego zilevo tou keriou gia tin ypomoni tou
    pou stekei panta orthio
    ki as lionei to kormi tou

    den einai dikia mou vevaia.

    eisai st aftia mou i akoi
    i osfrisi sti miti
    eisai o neos mou sevntas
    ki eisai kai ap tin kriti

  15. i kopelia pou agapo
    melaxroini kiria
    kai moiazei me tin panagia
    ti lene kai maria

    ax!!!!!1

    pote mou de se skeftika
    kai na mi noioso pono
    giati to ksero oste na zo
    pos tha sai skepsi mono

    varethika na ti thoro ti thalassa
    mprosta mou
    tsi rixno efthynes
    ftaei ayti
    pou eisai makria mou

  16. koita salerosa na ksereis

    tin vlepo kai paramilo
    milaei kai ta xano
    ax dikia mou na tane
    tin prosefxi mou kano

    ksereis giati

    otan tin eftiakse o theos
    prepei na to xe taksei
    ston eafto tou
    mia fora
    to telio na ftiaksei

    mayro keli tsi filakis
    tin agalia sou kame
    na kano xilia fonika
    panta konta sou
    na mai

  17. ego eimai
    ayti den einai:((

    gelas esi ki anthizo ego
    san klapseis marazono
    fountoneis ki ego kaigomai
    takse keri kai liono

    pote mou den se skeftika
    kai na mi noioso pono
    giati to ksero oste na zo
    pos tha sai skepsi mono

    afieromeno

  18. otan ego ti gnorisa
    itane kalokairi
    teli avgoustou
    23
    proi pros mesimeri

    irakleio tha eimai ego
    sto rethymno i maria
    ma sti diki mou tin kardia
    katexei ta proteia

    rethymno piga na tido
    einai 2 ores dromos
    ekei omos epikratise
    2 mation o nomos

    2 matia pou petoun foties
    s opion ki an ta koitaksei
    den to gnorizei
    ma mporei
    polles kardies na kapsei

    afieromenes!!!aytes oso ki an fenetai periergo einai dikes mou

  19. Εμπνέει ο έρωτας…!!! Συνέχισε έτσι!Δεν υπάρχουν πολλοί άνδρες ευαίσθητοι που να εκδηλώνουν έτσι τα αισθήματα τους πλέον!!

    ……..Α ρε Μαράκι!!! Πως ταλαιπωρείς το Γιώργο! ;)

  20. SOSTOS O LASER!!

    EYXES MOU STELNEI GIA TO 8
    KALASNIKOF KLEMMENA
    TA EXOUN LEEI STA ZONIANA
    OI KATOIKOI KRYMMENA

    foni kelaidisma pouliou
    pou otan ego groiko ti
    e leo apo mesa mou
    na i agapi i proti

  21. afou i maria den me katanoei toulaxiston pira kai ena efxaristo

    otan se eftakse otheos
    prepei na to xe taksei
    ston eayto tou mia fora
    to telio na ftiaksei

    maria len tin panagia
    maria len kai sena
    kai osa pathi travikse
    travo kai ego gia sena

  22. na tis to po de ginetai
    inta tha vgei an to kano
    mpravo pou to katafere
    kai ta myala mou xano

    ayti pos xanei les esi
    kai ego to idio leo
    ma perno mono arnisi
    kai kathomai kai klaio

    telos panton

    tou valentinou simera
    xronia polla mou lene
    m apantisi den dino ego
    mono ta matia klaine

  23. thee mou dine tsi xares
    na min ti do kai klapsei
    kai dine emena vasana
    pou xeis gia keinh grapsei

    a re kai na pigenane kala ta pragmata
    xorigos tis minoan lines tha ginomouna
    kathe sk kato

  24. Καλώς ήρθες στο μπλογκ μου ANASTASIA ωραίες οι μαντινάδες σου.Διαβάζοντας τις δικές σου μου θύμισες αυτήν εδώ!!

    Είδα μια νεκροκεφαλή
    με ανοιχτό το στόμα
    φαίνεται αγάπησε
    και ανασταινάζει ακόμα

  25. Μην αγαπάς μια καρδιά που εύκολα αγάπη δίνει,
    γιατί ‘ναι σαν την αστραπή, που μόλις λάμψει, σβήνει…

    Μιαν αστραπή ειναι η ζωή χαρά του απου προλάβει
    απο τη λάμψη να πιαστεί πριν πέσει το σκοτάδι…

  26. “περηφανος ο αετος και μοναχος στ’αγερι
    αναρωτιεται μες στα πελαγα αν θα σε καμω ταιρι”

    “ηθελα και να κατεχα τις μαντιναδες μου αν μαζευεις
    στα ονειρα μου νεραιδα ακομα ταξιδευεις”

    “τσι νυχτες σα θωρρω τη μορφη σου στα ονειρα μου
    την ανασα σου γροικω μεσα στα σωθηκα μου”

    “αποψε σαν μεθω και πινω ολα μου τα ευρω
    τα ματια της θωρρω στον εναστρο ουρανο”

    “στσι κορφες του ψηλορειτη αητε οπου ζεις
    θωρρεις τα πελαγα κι ιντα αν καμει ο καθεις
    για πες λοιπον αητε μηπως θωρρεις και το λενιω
    που μ’απαρνηθηκε εχθες και ζω διχως σκοπο
    αστοκησε οτι περασαμε τοσο καιρο μαζι
    και στα κρυα του λουτρου μ’αφησε ενα πρωι
    απο σε αητε μιαχαρη σου ζητω και μονο
    να πας και να τσι πεις για κεινη ακομα λιωνω
    κι αν μ’αρνηθει ακομαμια φορα πισω να μην γυρησεις
    σκυψε στο πλαι τσης ακριβε να την γλυκοφιλησεις
    και πες τσης τρυφερα το πιο γλυκο αντιο
    ενα αστερι σβηνει σαν χωριστει στα δυο”

  27. Καλά laser11 ειδικά η δεύτερη μαντινάδα είναι top!!

    giorgos@Τι έγινε τελικά Γιώργο με το Μαράκι?Σε ταλαιπωρεί ακόμα?

    Παιδιά σας ευχαριστώ οοοόλους σας για τις μαντινάδες σας!!!

  28. ποτε σου δεν θ αγαπηθεις ,αληθεια δεν θα λαβεις και γω οταν στην εδωσα φανηκες να τρομαζεις

    αληθεια δεν εκατεχες τι ειναι και πως μοιαζει για αυτό το καθε μ “σε αγαπω” σε σενα δεν ταιριαζει

    δεν ειναι αγαπη να κοιτας τα ματια δακρυσμενα και να μου λες τελειωσαμε ,,δεν ειμαι εγω για σένα ,,,

    οταν το λες το ‘σ αγαπω ” μαθε να το πιστευεις γιατι το ψεμα δεν μπορεις με αγαπη να παντρευεις ,,,

  29. πρωτο χρονια και σημερα χρονια πολλα δεν θελω γιατι απ αγαπη δεν μπορω αλλο να υποφερω …!!!!

    ευχομαι σ οσους αγαπουν χρονια καλα και υγεια και σ σ οσους επληγωθηκαν να βρουν την ευτυχια !!!

    εγω αγαπη εδωσα και πηρα μονο ψεμα μα φετος παλι εκανα 1000 ευχες για σενα

    να σε μισησω δεν μπορω γιατι σε αγαπαω φενεται ημουν μοναχος γι αυτο και δα ποναω ….

    ψευτικα μονο αγαπας ψευτικες θες αγαπες μα εγω μαζι σ δεν μπορω να ζω με οφθαλμαπατες…new!!

  30. gia thn dimiourgo !!!κ.χ.

    μου φαινεται πως εισαι εσυ συλλεκτικο κομματι γι αυτο καθε που θα σε δω παει να μου βγει το ματι !!!

    καλη χρονια “κ” και οτι ποθεις πολυ καλη ιδεα το blog s στην τυχη το ανακάλυψα :)

  31. paidia eistai apisteytoi kalitexnes ti na pw kai go kamia fora ama exw kardoponous kai kopanao kana oyiskaki zografeizw me tis lekseis an kias mhn eimai apo kriti ..

    eixa pouletai ena koritsi emorfo to fonaza aggeloudi
    eixai kati magoulakia apala pou 8ymizan beloudi
    ta xeilakia tis htan glyka sa zaxari sa meli
    ma sti kardia mou embikse tou erwta ta beli
    dyo stagones aima dakryse kai epapse na xtypaei
    ma 8elw na ksereis pragmatika st’ali8ia sagapaei….

Share your comment :)

